Skocz do zawartości
  • Dołącz do najstarszego forum o pro wrestlingu w Polsce!  

    Dostęp do pełnej zawartości forum wymaga zalogowania się. Możesz przyśpieszyć proces logowania lub rejestracji używając konta na wspieranych przez nas serwisach.

    W przypadku problemów z dostępem do konta prosimy o kontakt pod adresem mailowym: forum(@)wrestling.pl

     

Mięśnie.


Luzak

Rekomendowane odpowiedzi


  • Posty:  493
  • Reputacja:   0
  • Dołączył:  28.03.2010
  • Status:  Offline

Jako że wiem iż jest tutaj kilku takich co ćwiczą i się trochę znają mam nadzieję że mi wytłumaczycie. Mianowicie od jakiegoś czasu w domu ćwiczę, głównie klatka mam wszystko rozpisane itp. Zauważyłem od jakichś 5 dni, że lewy mięsień klatki jest dużo bardziej rozwinięty niż prawy. Na lewym widać już efekty ćwiczeń i to dosyć wyraźnie, na prawym bardzo słabo, zaczęło mnie to aż martwić ... Pytanie mam, czy to normalne i ten drugi mięsień po pewnym czasie się rozwinie, czy może to moja wina i możliwe że coś robię źle ... ? Proszę o podpowiedź bo się lekko niepokoję ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 34
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

  • Posty:  3 459
  • Reputacja:   1
  • Dołączył:  09.12.2010
  • Status:  Offline

To zależy od tego ile bierzesz na nią i właśnie może źle to wykonujesz

Ja na klate powiem że tylko czasami ćwicze (żeby jakoś to wyglądało [problem z oddychaniem mam , coś tam z płucami i równowagą rąk])

, ja ćwicze na triceps i biceps . Na biceps wyciągam 40 kg. z prostymi plecami , a 30 po 8razy*2 serie

Masz tutaj link , gdzie możesz znaleźć informacje na wszystkie mięsnie i jakie ćwiczenia są potrzebne aby je ''przykoksić'' :

http://www.kulturystyka.pl/atlas/

 

Kiedyś na pewno ci się to przyda .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


  • Posty:  493
  • Reputacja:   0
  • Dołączył:  28.03.2010
  • Status:  Offline

Moje ćwiczenia na klatkę są następujące :

-Szerokie pompki

-Rozpiętki

-Wyciskanie sztangielków

-Rozpiętki na stojąco

-Szerokie pompki z nogami na łóżku

-Przenoszenie sztangielków

 

Zwiększam codziennie, mam wszytko rozpisane, teoretycznie jeżeli robił bym źle to na dwa mięśnie było by tak samo źle ... Więc dalej proszę o pomoc ;)

 

PS. Blaze - Patrząc na tą stronkę i na ćwiczenia które ja wykonuję (gify) wykonuję je poprawnie, więc teraz to już nie wiem gdzie jest błąd ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


  • Posty:  3 459
  • Reputacja:   1
  • Dołączył:  09.12.2010
  • Status:  Offline

Może z czasem ci się rozwinie , właśnie ja miałem podobny problem z kapturem lewym i teraz jest tak samo jak po prawej stronie z czasem mi się rozwinął . (ale nie chce Cię wprowadzać w błąd bo może masz inny organizm niż ja) .

Gify początkowo też oglądałem z tego co Ci wysłałem , ale polecam przeczytać wszystko co tam pisze (nad nimi i pod nimi) bo okazało się że jedno ćwiczenie źle wykonywałem ale to po tygodniu a więc 1 trening tego jakiegoś mięśnia .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


  • Posty:  3 551
  • Reputacja:   0
  • Dołączył:  12.12.2006
  • Status:  Offline

To nic, ja mam gorzej. Lewa część klaty jest inaczej "położona", w prawym bicepsie mam 42, w lewym 41, niby nic, a po napięciu widać różnicę. Lewą łydkę mam lepiej zbudowaną i mam fajny kabel przez nią, na prawej tego nie mam. Prawe przedramię też mam szersze i bardziej ożylone. Więc jak widzisz.. mam gorzej i mam na to wyjebane.

 

Btw. Luzak - z całym szacunkiem ale 6 ćwiczeń na klatę? nie wiem kto ci tak doradził, ale musiał to być ostry imbecyl. Do budowania masy wystarczą 3-4 ćwiczenia na duże partie -> powiedzmy sztangielki na 2 skosach (bądź 1 na płasko) i rozpiętki. Jak nie masz skośnej ławki to zastąp do przenoszeniem sztangielki za głowe. 12 serii to wystarczająca ilość. Więcej nie znaczy lepiej. Co jakiś czas zmieniaj ćwiczenia.

 

Btw. jakieś 30x8 na biceps co to ma być? Lepiej zrobić 2 powtórzenia 90% maksymalnego ciężaru niż machać 30 razy.

Biceps robie 2 razy w tygodniu raz na dużych ciężarach raz na małych. Na dużych robie 8 serii w 2 ćwiczeniach - uginanie przedramion ze sztangielkami i ze sztangą stojąc. Przy sztangielkach zaczynając od takiego ciężaru, który uniosę odpowiednio: 6, 4, 3, 2 razy. Przy sztandze jest podobnie, lecz staram się co 2 tygodnie bić rekord o przynajmniej 1.25 kg unikając oszukanego powtórzenia. Zaczynam od ciężaru który uniosę odpowiednio: 4, 3, 2 i 1.

W dniu lekkim robię 9 serii w 3 ćwiczeniach. Jako, że nie mam dostępu do modlitewnika to robię podnoszenie sztangielek stojąc (12, 10, 10), opierając łokieć o kolano (12, 10, 10) i stojąć uchwytem młotkowym (12, 10, 10). Kiedyś zwykle robiłem biceps raz w tygodniu (12 serii) i mi to wystarczało, jednak po przeczytaniu treningu Scotta Steinera postanowiłem trochę poeksperymentować i jak na razie dobrze mi idzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


  • Posty:  493
  • Reputacja:   0
  • Dołączył:  28.03.2010
  • Status:  Offline

Może ja przedstawię moją codzienną serię treningową, co do ilości powtórzeń doradzał mi trener ^^

 

To co napisałem wyżej plus brzuszki i 2 ćwiczenia na biceps. Mam do dyspozycji sztangielki 4,5 kg i nimi coś tam rzeźbię ... Zacząłem wszystkie ćwiczenia od 2x 12, codziennie zwiększałem o 1 aż doszedłem do 2x 18, wtedy (tak jak mi kazał trener który studiuje na AWF i sam jest nieźle "przypakowany") zmieniłem na 3x 12 i dzisiaj np. robię wszystko to 3x 15 ... Efekty widzę wyraźne, w bicepsie i tricepsie oraz w lewym mięśniu klatki. Nie spodziewałem się że w 9 dni osiągnę aż taki efekt i mnie to motywuje zwłaszcza że zbliżają się wakacje i okres cieplny ;) Jedyne co mnie martwi to ten prawy mięsień klatki, a dalej nikt mi nie dał konkretnej odpowiedzi czy to moja wina, czy prędzej naturalnie to się dzieje ... Mimo wszystko dzięki za rady które do tej pory daliście, postaram się skorzystać.

 

Euz - nie robię na masę, raczej na rzeźbę stąd większa liczba ćwiczeń i powtórzeń (mase to ja już raczej mam) ;)

 

Edit. Ja trenuję codziennie, z przerwą w niedzielę, bo uznaję że tyle wystarczy, chociaż specem nie jestem :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


  • Posty:  10 140
  • Reputacja:   173
  • Dołączył:  11.01.2005
  • Status:  Offline
  • Urządzenie:  Android

Zauważyłem od jakichś 5 dni, że lewy mięsień klatki jest dużo bardziej rozwinięty niż prawy. Na lewym widać już efekty ćwiczeń i to dosyć wyraźnie, na prawym bardzo słabo, zaczęło mnie to aż martwić ... Pytanie mam, czy to normalne i ten drugi mięsień po pewnym czasie się rozwinie, czy może to moja wina i możliwe że coś robię źle ... ? Proszę o podpowiedź bo się lekko niepokoję ;)

 

Czasami wynika to po prostu z genetyki. Standardem niemal jest, że np. triceps jednej ręki jest lepiej rozbudowany niż drugiej. Podobnie z bicepsami. Jeżeli robisz ćwiczenia zarówno sztangą jak i sztangielkami (bo jeśli tylko sztangielkami, to może jedną ręką wyciskasz "pełniej" niż drugą. Zwróć na to uwagę) a ponadto starasz się je robić dokładnie, to pewnie dysproporcja wynika z Twojej genetyki i zbyt wiele z tym nie zrobisz.

Najczęściej takie dysproporcje są jednak widoczne tylko dla samego zainteresowanego (przewrażliwienie) i gdyby ktoś z boku rzucił okiem na Twoją klatę, to mógłby najzwyczajniej w świecie nie zwrócić uwagi na dysproporcje.

 

Biceps robie 2 razy w tygodniu raz na dużych ciężarach raz na małych.

 

A nie przetrenowujesz bica w ten sposób? Jeżeli jeszcze pomiędzy jednym razem a drugim robisz plecy, gdzie biceps także bardzo aktywnie pracuje, to istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo przetrenowania (chyba, że masz idealną wręcz regenerację, czyli 8-10 godzin snu dziennie + tony żartego BCAA i Glutaminy :D)

 

Btw. Luzak - z całym szacunkiem ale 6 ćwiczeń na klatę? nie wiem kto ci tak doradził, ale musiał to być ostry imbecyl. Do budowania masy wystarczą 3-4 ćwiczenia na duże partie

 

Dokładnie. Jeżeli się nie opierdala przy ćwiczeniach i robi je porządnie, to na duże partie wystarczą 4 ćwiczenia po 3 serie w każdym, a na małe partie - 3 ćwiczenia po 3 serie. Akurat budowanie mięśni to ten rodzaj "sportu", gdzie nie sprawdza się powiedzenie "im więcej tym lepiej".

 

[ Dodano: 2011-05-26, 23:34 ]

Euz - nie robię na masę, raczej na rzeźbę stąd większa liczba ćwiczeń i powtórzeń (mase to ja już raczej mam) ;)

 

Jeżeli rzeźba, to na duże partie proponuję 5-6 ćwiczeń, po 3 serie każde, najlepiej łączone w mega-serie (kończysz jedną serię ćwiczenia i od razu wskakujesz na jedną serię kolejnego ćwiczenia).Małe partie - 4 ćwiczenia, po 3 serie każde, mega-serie jak powyżej.

Jedno (pierwsze) ćwiczenie powinieneś zawsze wykonać na dużych ciężarach (żeby nie spadła Ci siła przy takim treningu), czyli 3x5-6 powtórzeń. Reszta ćwiczeń 3 serie w ćwiczeniu po przynajmniej 15 powtórzeń w każdym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


  • Posty:  3 551
  • Reputacja:   0
  • Dołączył:  12.12.2006
  • Status:  Offline

No właśnie nie przetrenowuje się, a na dodatek na redukcji teraz jestem więc reszta moich treningów to drążki różnego rodzaju - podciągania, uginania itp. itd.

 

Hard na dużych ciężarach robię w środę razem z klatką (bo tylko w środę mam dostęp do siłowni na uczelni) a light w sobotę, więc trening Scotta jest jak znalazł :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


  • Posty:  10 140
  • Reputacja:   173
  • Dołączył:  11.01.2005
  • Status:  Offline
  • Urządzenie:  Android

więc trening Scotta jest jak znalazł :)

 

Byłbym ostrożny w dokładnym (identyczna liczba ćwiczeń, powtórzeń i serii) powielaniu planów treningowych kulturystów i innych koksów (vide Steiner). Kolesie ci napierdalając na igle, mogą sobie pozwolić na zdecydowanie bardziej hardcore'owy trening (przyspieszoną regenerację zapewniają im sterydy) niż ktoś, kto jedzie na czysto (jadąc tym samym systemem jak oni bardzo łatwo przetrenować organizm, przepalić mięśnie i wprowadzić je w fazę stagnacji).

 

raczej na rzeźbę stąd większa liczba ćwiczeń i powtórzeń (mase to ja już raczej mam) ;)

 

Kwestia czy przez masę rozumiesz masę mięśniową (którą faktycznie można rzeźbić), czy masę tłuszczową (którą tego typu ćwiczeniami za specjalnie nie zredukujesz). Nie wiem, nie widziałem Twoich fotek, ale stawiam, że w wieku 15 lat zbyt wielkiej masy mięśniowej raczej nie posiadasz, tak więc tłuszcz powinieneś redukować raczej za pomocą diety i ćwiczeń aerobowych a na siłowni robić dodatkowo trening na masę mięśniową, żeby pod tłuszczem wykształciło się jakieś "mięcho", bo rzeźbić to można mięśnie, tłuszcz - wyłącznie redukować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


  • Posty:  3 459
  • Reputacja:   1
  • Dołączył:  09.12.2010
  • Status:  Offline

Btw. jakieś 30x8 na biceps co to ma być? Lepiej zrobić 2 powtórzenia 90% maksymalnego ciężaru niż machać 30 razy.

Biceps robie 2 razy w tygodniu raz na dużych ciężarach raz na małych. Na dużych robie 8 serii w 2 ćwiczeniach - uginanie przedramion ze sztangielkami i ze sztangą stojąc. Przy sztangielkach zaczynając od takiego ciężaru, który uniosę odpowiednio: 6, 4, 3, 2 razy. Przy sztandze jest podobnie, lecz staram się co 2 tygodnie bić rekord o przynajmniej 1.25 kg unikając oszukanego powtórzenia. Zaczynam od ciężaru który uniosę odpowiednio: 4, 3, 2

 

Btw. jakieś 30x8 na biceps co to ma być
Przeczytaj jeszcze raz to co napisałem

nie 30 razy po 8 serii , tylko 8 razy po 2 serie . Serie to serie . A jeżeli chciałeś Riposte i mi pojechać to nie stety się tym nie przejołem . Jeżeli chodzi ci o maksymalne to 40 kg.

... Ja nie robie z siebie jakiegoś tam koksa typu Steiner , Buneika bo tak wyglądać bym nie chciał . A że Ty ćwicz tak jak ćwiczysz to ćwicz dalej .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


  • Posty:  3 551
  • Reputacja:   0
  • Dołączył:  12.12.2006
  • Status:  Offline

My bad, źle przeczytałem bo drugi kolega pisał, że robi rzeźbę i jakoś tak wasze posty mi się scaliły :D - 8x2 jest ok. I nie, nie chciałem ci jechać czy coś w tym stylu, wrzuć na luz i nie płacz więcej :)

 

A myślisz, że ja chciałbym wyglądać jak Steinery, Batisty, Pudziany, Roberty iip ? Mieć budowę Ricka Rude (+jego siłe) 115 kg idealnie wyrzeźbione to jest dopiero coś... :P

 

http://i479.photobucket.com/albums/rr160/fishbulb-suplex/Wrestlers/Rick%20Rude/RickRude031.jpg

http://i217.photobucket.com/albums/cc253/toontownjuggalo/RSLN-fan/Ravishing_Rick_Rude-9.gif

 

-Raven- dobrze prawi. Trudno w wieku 15 lat mieć naprawdę dużą masę żeby z niej rzeźbić. Jedz z rozwagą a przybierzesz kilogramów bez tłuszczu. Masa -> redukcja -> masa -> redukcja i tak w kółko :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


  • Posty:  3 459
  • Reputacja:   1
  • Dołączył:  09.12.2010
  • Status:  Offline

My bad, źle przeczytałem bo drugi kolega pisał, że robi rzeźbę i jakoś tak wasze posty mi się scaliły :D - 8x2 jest ok. I nie, nie chciałem ci jechać czy coś w tym stylu, wrzuć na luz i nie płacz więcej :)

 

Wporządku :) A płakać nie płakałem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


  • Posty:  493
  • Reputacja:   0
  • Dołączył:  28.03.2010
  • Status:  Offline

Przy 187, waga 73 kilogramów, ważę się codziennie i waha się od 72 do 74. Nadwagi absolutnie nie mam, a dziwnie wygląda to bo jak na teoretycznie dobrą wagę tak dobrze nie wyglądam. Mówicie o tym, że rzeźbienie nic nie da, ale skoro ja już po 10 dniach widzę bardzo duże efekty (jak napnę mięśnie) to jakoś ta wasza teoria mi się tutaj nie widzi ... Btw. Diete bym stosował ale nie ma kto mi jej rozpisać, robie takie podstawy jak nie jedzenie fast food'ów, chrupków czy słodyczy, białko na kolację ... Ale to jak na diete dużo za mało.

 

Raven - A jeżeli chodzi o to aby je wyrównać, mam robić ok 5 powtórzeń więcej prawą ręką .. ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


  • Posty:  3 459
  • Reputacja:   1
  • Dołączył:  09.12.2010
  • Status:  Offline

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


  • Posty:  10 140
  • Reputacja:   173
  • Dołączył:  11.01.2005
  • Status:  Offline
  • Urządzenie:  Android

Raven - A jeżeli chodzi o to aby je wyrównać, mam robić ok 5 powtórzeń więcej prawą ręką .. ?

 

Możesz w ten sposób pokombinować (robić np. jedno ćwiczenie, tylko na "jednego cyca"), ale nie gwarantuję że wynik będzie satysfakcjonujący. Możesz się też skupić na robieniu tego co robisz (postawić na dokładne wykonanie) i liczyć, że w końcu obie strony się wyrównają. Tutaj niestety nie ma reguły i złotego środka, bo walczysz z czymś co jest dla Ciebie naturalne, czyli z naturalną budową ciała (genetyka)

 

ale skoro ja już po 10 dniach widzę bardzo duże efekty (jak napnę mięśnie) to jakoś ta wasza teoria mi się tutaj nie widzi ...

 

Nie wiem, czy Euz się ze mną zgodzi, ale nawet na koksie (a mam kumpli, którzy sobie nie żałują "akupunktury") po 10 dniach trudno jest zauważyć BARDZO DUŻE efekty, a co dopiero jadąc na sucho. Wszystko jednak jest kwestią jak organizm reaguje na dany system ćwiczeń (mam kolesia, który robi wszystkie ćwiczenia po 6 powtórzeń w serii a łapie combo: zajebista siła + duża masa + ekstra rzeźba :shock: Nikt jednak nie obiecywał, że natura jest sprawiedliwa) i jeśli faktycznie widzisz efekty, to nie słuchaj żadnych rad, tylko rób to co przynosi wyniki (tylko spójrz obiektywnie, czy te "bardzo duże efekty" to faktyczne efekty, czy "wanna be efekty" :wink: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.


  • Najnowsze posty

    • MattDevitto
      Fakt - Alvareza kojarzyłem, bo nieraz chwalił się w swoich audycjach jak on to walczył Tu mocno się zaskoczyłem, bo Sappa jakoś specjalnie nie śledzę, a kanał yt Fightful dawno przestałem śledzić. Z tego co poszperałem to niby on tam kiedyś brał udział już w jakimś battle royal, ale źródło jest niepewne.
    • IIL
      Bryan Alvarez z F4Wonline też jest wrestlerem, ale Sean Ross Sapp to dla mnie nowość
    • KyRenLo
    • MattDevitto
      Odbijając nieco od Japonii, przeglądałem sobie karty gal na przyszły tydzień i natrafiłem na galę GCW Believe Me 2024, która ma się odbyć za kilka dni - dokładnie 18. Nie byłoby tu nic specjalnego, bo karta niczym się nie wyróżnia, ale w jednym z pojedynków ma walczyć znany pewnie niektórym, którzy śledzą bardziej newsy Sean Ross Sapp z Fightful. Rzadko się zdarza by dziennikarz próbował swoich sił w wrs i to w walce singlowej. Z chęcią zerknę okiem co tam wymyślą, ale niestety jest jeden mały minus - naprzeciw Seana ma stanąć nie kto inny jak Effy, czyli nie owijając w bawełnę wyjdzie kaszana
    • Attitude
      W sobotę do Japonii powróciły dwie byłe gwiazdy tej sceny, a obecnie reprezentujące WWE. Na gali organizacji NOAH doszło do trwającego ponad 25 minut pojedynku AJ Stylesa z Naomichim Marufujim. Starcie zebrało znakomite recenzje, a ostatecznie zwyciężył AJ Styles. Z kolei na Marigold Summer Destiny 2024 wystąpiła Iyo Sky. Pokonała ona Utami Hayashishitę. Biorąc pod uwagę, że WWE coraz baczniej obserwuje japoński rynek i ostatnią współpracę organizacji z TNA... to można się spodziewać kolejnych takich ruchów i wymian.Przeczytaj wpis na portalu Wrestling.pl
×
×
  • Dodaj nową pozycję...